General terms and conditions

10. Opzegging

  1. Deze overeenkomst voor de duur van 12 (twaalf) maanden of korter kan niet tussentijds door opzegging worden beëindigd.
  2. De overeenkomst voor de duur langer dan 12 (twaalf) maanden of onbepaalde tijd kunnen door beide partijen te allen tijde tussentijds worden opgezegd als één van hen van mening is dat de opdrachtuitvoering niet meer kan of hoeft plaats te hebben conform de opdrachtbevestiging of eventuele latere additionele opdrachtspecificaties en als voortzetting van de werkzaamheden in redelijkheid niet meer van de opdrachtnemer verwacht kunnen worden. Onder dit laatste geval dienen liquidatie en faillissement van de opdrachtgever in elk geval te worden gerekend.
  3. Ozegging dient schriftelijk en gemotiveerd aan de wederpartij te worden medegedeeld. Beëindiging van de overeenkomst door opzegging dient te geschieden 1 maand voorafgaand aan de geldende (initiële of opvolgende) periode.
  4. Als de opdrachtgever de overeenkomst van langer dan 12 (twaalf) maanden of onbepaalde tijd tussentijds opzegt is hij verplicht aan de opdrachtnemer een bedrag te betalen ter hoogte van twee maanden honorarium. Deze vergoeding overbrugt de periode tot een nieuwe opdracht. 
  5.  De overeenkomst word automatisch en herhaaldelijk verlengd met periodes gelijk aan initiele periode, tenzij één van beide partijen de overeenkomst schriftelijk beëindigd met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand voorafgaand aan de dan geldende

1. Algemeen

In de algemene voorwaarden wordt verstaan onder: 

  •  de opdrachtgever; de partij die de opdracht tot dienstverlening geeft 
  •  de opdrachtnemer; Together Abroad

2. Offertes en aanbiedingen

  1. Alle offertes en aanbiedingen van opdrachtnemer zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte een termijn voor aanvaarding is gesteld. Indien geen aanvaardingstermijn is gesteld, kan aan de offerte of aanbieding op generlei wijze enig recht worden ontleend indien het product waarop de offerte of de aanbieding betrekking heeft in de tussentijd niet meer beschikbaar is.
  2. Opdrachtnemer kan niet aan zijn offertes of aanbiedingen worden gehouden indien de Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de offertes of aanbiedingen, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. 
  3. De in een offerte of aanbieding vermelde prijzen zijn exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege, eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten, daaronder begrepen reis- en verblijf-, verzend- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven. 
  4. Indien de aanvaarding (al dan niet op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte of de aanbieding opgenomen aanbod dan is opdrachtnemer daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij opdrachtnemer anders aangeeft.
  5. Een samengestelde prijsopgave verplicht opdrachtnemer niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige orders.

3. Toepasselijkheid

  1. De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes en overeenkomsten tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer, respectievelijk hun rechtsopvolgers. 
  2. Wijzigingen in deze voorwaarden dienen door beide partijen uitdrukkelijk en schriftelijk te worden bevestigd.
  3. Deze voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten waarvoor ten behoeve van de uitvoering door de opdrachtnemer derden dienen te worden betrokken.
  4. De toepasselijkheid van eventuele voorwaarden van de opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
  5. Indien één of meerdere bepalingen in deze voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn dan blijven de overige bepalingen volledig van toepassing. De opdrachtgever en de opdrachtnemer zullen dan in overleg treden om nieuwe bepalingen overeen te komen. De strekking van de oorspronkelijke bepalingen wordt daarbij zoveel mogelijk in acht genomen.

4. Totstandkoming overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de opdrachtbevestiging zoals opgesteld door de opdrachtnemer voor akkoord is ondertekend door de opdrachtgever en beide partijen een exemplaar ter bevestiging hebben ontvangen ten behoeve van hun administratie.
  2. De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de inhoud, aard of strekking van de opdracht of uit de opdrachtbevestiging voortvloeit dat deze voor bepaalde tijd is aangegaan.
  3. Als beide partijen voor de uitvoering van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen zijn is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient de opdrachtgever de opdrachtnemer schriftelijk in gebreke te stellen. De opdrachtnemer wordt daarbij een redelijke termijn geboden om alsnog uitvoering te geven aan de overeenkomst.

5. Ter beschikkingstelling van informatie door de opdrachtgever

  1. Van de opdrachtgever wordt verwacht dat hij alle informatie die de opdrachtnemer nodig heeft voor het correct uitvoeren van de opdracht tijdig en volledig ter beschikking stelt. Dit geldt ook voor informatie waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht.
  2. De opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan de opdrachtnemer ter beschikking gestelde informatie, ook als deze van derden afkomstig is.
  3. Indien voor de uitvoering van de opdracht benodigde informatie niet, niet tijdig of niet volledig aan de opdrachtnemer wordt verstrekt heeft de opdrachtnemer het recht de uitvoering van de opdracht op te schorten. De extra kosten die voortvloeien uit de vertraging in de uitvoering van de opdracht zijn voor rekening van de opdrachtgever.
  4. De aan de opdrachtnemer ter beschikking gestelde informatie wordt op verzoek van de opdrachtgever aan hem geretourneerd.

6. Uitvoering van de opdracht

  1. De opdrachtnemer bepaalt de wijze waarop de verleende opdracht wordt uitgevoerd. Zij zal de werkzaamheden naar beste kunnen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en neemt daarbij de zorgvuldigheid in acht die van haar kan worden verwacht. Dit heeft het karakter van een inspanningsverplichting omdat het bereiken van het beoogde resultaat niet kan worden gegarandeerd.
  2.  De opdrachtnemer kan pas dan meerwerk, dan waartoe de opdracht is verstrekt, verrichten en aan de opdrachtgever in rekening brengen als de opdrachtgever hiervoor toestemming heeft verleend. Uitzondering hierop is meerwerk dat een spoedeisend karakter heeft waardoor de toestemming niet kan worden afgewacht.
  3. De opdrachtnemer kan derden bij de uitvoering van de opdracht betrekken voor het verrichten van substantiële werkzaamheden.

7. Geheimhouding

  1. De opdrachtnemer is verplicht tot geheimhouding tegenover derden.
  2. De opdrachtnemer is niet gerechtigd de informatie die aan haar ter beschikking wordt gesteld aan te wenden voor een ander doel dan waarvoor deze is verkregen.
  3. De opdrachtnemer zal de verplichtingen in dit artikel opleggen aan door haar eventueel ingeschakelde derden.

8. Honorarium

  1. Het honorarium van de opdrachtnemer is niet afhankelijk van de uitkomst van de verleende opdracht.
  2. Het honorarium van de opdrachtnemer wordt berekend aan de hand van het over de betreffende periode geldende uurtarief of totaalprijs zoals opgenomen is in de opdrachtbevestiging. Andere afspraken met betrekking tot het honorarium van de opdrachtnemer worden schriftelijk bevestigd aan de opdrachtgever.
  3. De opdrachtnemer factureert maandelijks/ eenmalig haar honorarium.
  4. Het honorarium is exclusief 19% BTW.
  5. Together Abroad V.O.F is voorts gerechtigd op enig moment in verband met andere kostenstijgingen de prijzen en tarieven dienovereenkomstig te wijzigen. Een dergelijke prijsstijging of een prijsstijging op grond van lid 2 hiervoor uitgaande boven het CBS prijsindexcijfer (reeks werknemers-laag) zal niet eerder van toepassing zijn dan 6 weken na de dagtekening van de schriftelijke mededeling hiervan vanTogether Abroad V.O.F. aan Opdrachtgever

9. Betaling

  1. De opdrachtgever dient het volledige factuurbedrag in Euro´s te betalen door overmaking ten gunste van een door de opdrachtnemer aan te wijzen bankrekening. 
  2. Het volledige factuurbedrag moet binnen 15 dagen na factuurdatum betaald worden.
  3. Als de opdrachtgever niet binnen de gestelde termijn heeft betaald is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim. De opdrachtnemer is dan gerechtigd, zonder nadere ingebreke stelling en onverminderd de overige rechten van de opdrachtnemer, vanaf de vervaldag de opdrachtgever de wettelijke rente in rekening te brengen tot op de datum dat het volledige factuurbedrag betaald is.
  4. Als de betaling binnen de gestelde termijn achterwege blijft zal de opdrachtnemer een aanmaning sturen. Als de betalingstermijn zoals gesteld in de aanmaning wederom door de opdrachtgever genegeerd wordt kan de opdrachtnemer haar werkzaamheden opschorten. Dit geldt ook voor andere werkzaamheden ten behoeve van de opdrachtgever dan waarop de onbetaalde factuur betrekking heeft. De opdrachtnemer is niet verantwoordelijk voor schade die eventueel voortvloeit uit de opschorting van de werkzaamheden. De opdrachtnemer is verder gerechtigd alle stukken, al dan niet met betrekking tot de opdracht waarop de onbetaalde factuur betrekking heeft, te behouden tot op de datum dat het volledige factuurbedrag betaald is. 
  5. In geval van liquidatie, (dreigend) faillissement of surseance van betaling van de opdrachtgever zullen de verplichtingen van de opdrachtgever direct opeisbaar zijn.
  6. Door de opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds ter afdoening in de eerste plaats van alle verschuldigde rente en kosten, in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst openstaan, zelfs al vermeldt de opdrachtgever dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur. 
  7. Alle door de opdrachtnemer gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke (incasso) kosten als gevolg van het niet nakomen van de betalingsverplichting komen ten laste van de opdrachtgever.
  8. Als de financiële positie of het betalingsgedrag van de opdrachtgever naar het oordeel van de opdrachtnemer daartoe aanleiding geeft, is de opdrachtnemer gerechtigd van de opdrachtgever te verlangen dat deze onverwijld (aanvullende) zekerheid stelt in een door de opdrachtnemer te bepalen vorm. Indien de opdrachtgever nalaat de verlangde zekerheid te stellen is de opdrachtnemer gerechtigd, onverminderd haar overige rechten, de uitvoering van de overeenkomst onmiddellijk op te schorten en is al het geen de opdrachtgever aan de opdrachtnemer verschuldigd direct opeisbaar.

11. Aansprakelijkheid

  1. Als de opdrachtnemer aansprakelijk is, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot het geen in dit artikel vastgelegd is.
  2. Als de opdrachtnemer aansprakelijk is voor directe schade, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot het maximaal in rekening gebrachte honorarium voor het verrichten van werkzaamheden waarin de oorzaak van de schade is gelegen. Alleen het honorarium dat betrekking heeft op de laatste vier maanden waarin de werkzaamheden zijn verricht komt voor aansprakelijkheid in aanmerking. De eventueel door de opdrachtnemer aan de opdrachtgever verschuldigde schadevergoeding zal echter nimmer hoger zijn dan het bedrag waarvoor de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer in voorkomend geval door de verzekering is gedekt.
  3. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
    • de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade;
    • de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van de opdrachtnemer aan de overeenkomst te laten beantwoorden, tenzij deze niet aan de opdrachtnemer toegerekend kunnen worden;
    • redelijke kosten gemaakt ter voorkoming of beperking van de schade, voor zover de opdrachtgever kan aantonen dat deze kosten hebben geleid tot beperking van de directe schade.
  4. De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook, ontstaan doordat de opdrachtnemer is uitgegaan van door of namens de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie.
  5. De opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
  6. De in deze voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid voor directe schade gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van de opdrachtnemer.
  7. De opdrachtgever vrijwaart de opdrachtnemer voor vorderingen van derden wegens schade die veroorzaakt is door oorzaken die niet aan de opdrachtnemer toe te rekenen zijn.

12. Overmacht

  1. De opdrachtnemer is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de opdrachtgever indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van overmacht.
  2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast het geen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken voorzien of niet voorzien, waarop de opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor de opdrachtnemer niet in staat is haar verplichtingen na te komen.
  3. De opdrachtnemer kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Als deze periode langer duurt dan twee maanden dan zijn beide partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden.

13. Intellectuele eigendom

  1. De opdrachtnemer behoudt zich het recht en de bevoegdheid voor die haar toekomen op grond van de Auteurswet en andere intellectuele wet- en regelgeving.
  2. De opdrachtnemer heeft het recht de door de uitvoering van een overeenkomst aan haar zijde toegenomen kennis ook voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen strikt vertrouwelijke informatie van de opdrachtgever ter kennis van derden wordt gebracht.

14. Wijziging van de voorwaarden

De opdrachtnemer is gerechtigd wijzigingen in deze voorwaarden aan te brengen. De opdrachtgever wordt hierover tijdig schriftelijk geïnformeerd indien de wijziging van toepassing is op de aangenomen of aan te nemen opdracht.

15. Vervaltermijn

  1. Indien de opdrachtgever van oordeel is dat de opdrachtnemer de opdracht niet, niet tijdig of niet behoorlijk heeft uitgevoerd is de opdrachtgever gehouden dit schriftelijk aan de opdrachtnemer kenbaar te maken en de daarop gebaseerde aanspraken binnen één jaar na dagtekening in rechte geldend te maken. Alle rechten en aanspraken vervallen als de opdrachtgever dit nalaat.
  2. Indien de opdrachtgever reclameert schort dit zijn betalingsverplichting niet op. De opdrachtgever blijft in dat geval ook gehouden tot betaling

16. Toepasselijk recht en forumkeuze

  1. Op alle offertes en overeenkomsten tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is het Nederlands recht van toepassing.
  2. Alle geschillen worden uitsluitend voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement ’s Gravenhage, tenzij bepalingen van dwingend recht anders voorschrijven.
  3. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

17. Vindplaats Algemene Voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Den Haag.
  2. Het dossiernummer van de inschrijving van Together Abroad is 27339531 
  3. Van toepassing is de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de rechtsbetrekking met de opdrachtnemer.

Download

For nearly 14 years Undutchables works with full satisfaction together with Together Abroad.
We started with just posting our jobs on their job board, and throughout the years our cooperation has grown into a valuable partnership.

Since last year Together Abroad present their workshop “How to find a job in The Netherlands” also at the 4 Undutchables offices to our candidates. We are happy to be able to provide such great and reliable service to our candidates.
And we look forward to continue our fruitful cooperation in the future.

Kirsten Jansen - van den Broek Undutchables

We have worked with Together Abroad as advertisers since their inception in 2009.

During this time, we have found them to be very responsive to our needs and very pleasant people to work with.


I would certainly recommend them as reliable and responsive business partners with an eye to the market and having their fingers on the pulse of the Dutch employment sector.

 

Ray Paker - Madison Parker International

I have known Linda since the inception of Together Abroad and have always been impressed by her passion for the world of internationals and the energy and drive they have invested in their business.

She have built an important portal for the international community in the Netherlands providing information, trainings and job opportunities to this group.

The job board is an important resource to Adams and gives us greater exposure to the jobs we advertise and an additional source of candidates.

 

Maureen Adam - Adam's Multilingual Recruitment